Wózek widelcowy Vitoy (Visser)

Wózek widelcowy Vitoy został zaprojektowany z myślą o szkółkach kontenerowych w terenie otwartym. Zastosowanie dużych, pneumatycznych opon niskiego ciśnienia, z których każda jeździ po oddzielnym torze, zapobiega tworzeniu się kolein. To oraz niewielki ciężar wózka sprawia, że transport i rozstawianie doniczek jest łatwe i efektywne nawet na miękkich podłożach. Vitoy zbudowany jest na podstawie systemów Toyoty a zastosowane rozwiązania zapewniają operatorowi najlepszą ergonomię, zarówno w szklarni jak w szkółce.

Wózek Vitoy
Grzegorz Surman
Technical Sales Manager |
20 lipca 2023
Udostępnij artykuł
W poniższym artykule:

Sprawny transport z wózkiem Vitoy

Niezbędnym wyposażeniem takiego wózka jest widelec transportowy. Można nim pobrać od kilkudziesięciu do kilkuset doniczek jednocześnie w przygotowanym na stole buforowym rozstawie. Widelec transportowy posiada regulację rozstawu zębów, dzięki czemu jeden widelec może posłużyć do transportu kilku wielkości doniczek. Podwójny widelec transportowy umożliwia podwojenie wydajności transportu, gdyż za jednym razem możemy nabrać ze stołu buforowego 2 razy więcej doniczek niż przy pojedynczym widelcu.

Z kolei decydując się na widelec do rozstawiania roślin można w sposób całkowicie automatyczny pobierać i rozkładać doniczki w dowolnym rozstawie. Widelec posiada zęby wyposażone w łańcuchy, na które pobieramy rośliny ze stołu buforowego. Po przyjeździe na zagon lub do odpowiedniej nawy z komputera wybieramy żądany przez nas rozstaw doniczek. W trakcie cofania, łańcuchy z odpowiednią prędkością rozstawiają doniczki.

Aby móc pracować z widelcem do rozstawiania roślin, konieczne jest wyposażenie wózka widelcowego w komputer, który synchronizuje prędkość poruszania się wózka z prędkością łańcuchów na widelcu. Komputer może być również zainstalowany na większości wózków widłowych i transportowych dostępnych na rynku.

Wózek Vitoy posiada oryginalne części Toyoty, łącznie z mechanizmem sterującym. Wykorzystuje rozwiązania stosowane wcześniej w wózkach Toyota Tonero, sprawdzonych w wielu dziedzinach przemysłu. Zapewnia operatorowi najlepszą ergonomię, zarówno w szklarni jak w szkółce. Na każdym etapie projektowania wzięto pod uwagę jego potrzeby, od wsiadania i wysiadania po długie godziny pracy. Budowa kabiny umożliwia operatorowi wygodną pozycję, co w połączeniu z optymalnym rozstawem osi, zwiększa wydajność pracy.

Dodatkowe udogodnienia

  • łatwe wchodzenie i wychodzenie z kabiny, dzięki szerokiemu stopniowi i solidnemu uchwytowi
  • zwiększona powierzchnia podłogi umożliwiająca wygodną pozycję
  • komfortowe, regulowane siedzisko spełniające normy bezpieczeństwa
  • niższy poziom hałasu i wibracje
  • krótki promień skrętu (2,60 m)

Bezpieczeństwo

Wózek Vitoy został zaprojektowany dla największego bezpieczeństwa pracy. Zarówno operator jak i ładunek są chronione dzięki najbardziej zaawansowanym technologiom bezpieczeństwa. Możliwe jest dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa za pomocą zaawansowanego systemu sterowania jazdą, w którego skład wchodzą:
  • orientacyjna skala
  • kontrola prędkości i przyspieszenia z podniesionym ładunkiem
  • możliwość zaprogramowania maksymalnej prędkości jazdy.

Funkcjonalność

Wózek Vitoy został zaprojektowany z myślą o szkółkach kontenerowych w terenie otwartym. Zastosowanie dużych, pneumatycznych opon niskiego ciśnienia, z których każda jeździ po oddzielnym torze, zapobiega tworzeniu się kolein. To oraz niewielki ciężar wózka sprawia, że transport i rozstawianie doniczek jest łatwe i efektywne nawet na miękkich podłożach. Wózki Vitoy mają wszechstronne zastosowanie: transport doniczek i kontenerów, przenoszenie podłoża w big balach, załadunek i rozładunek samochodów ciężarowych.

Równowaga

Część wartości ekonomicznej środka trwałego determinowana jest przez koszty operacyjne w okresie eksploatacji produktu. Wózek Vitoy gwarantuje niskie koszty utrzymania, ponieważ:
  • jego pierwowzorem jest Toyota Tonero
  • wyprodukowany w bardzo wysokim standardzie
  • ma grube, metalowe panele boczne
  • ma wysokowydajne chłodzenie dla środowisk o wysokiej temperaturze lub intensywnego użytkowania
  • jest wyposażony w wodoodporne złącza
  • wyprodukowano go w całości z materiałów o wysokiej trwałości
  • sprawdzona jakość silników i skrzyni biegów firmy Toyota

Opcje

  • podwójne opony
  • zawór stabilizacyjny
  • akumulator
  • kontrola prędkości
  • pakiet Visser Plus
  • mini uchwyty na podłokietniku

Specyfikacja techniczna

Rodzaj silnika: Toyta 4Y LPG (benzynowy)

Silnik 2237 cc – 51hp (38 kW)

Standardowe wymiary dł. x szer. x wys.: 2690 × 2050 × 2250 mm

Promień skrętu 2,60 m

Maksymalny udźwig 1500 kg

Maksymalna prędkość jazdy 18,5 km/h

Maksymalna prędkość jazdy (opcja) 2 km/h



Rodzaj silnika: Toyota 1DZ-III Diesel

Silnik 2486 cc – 49hp (36 kW)

Standardowe wymiary dł. x szer. x wys. 2690 × 2050 × 2250 mm

Promień skrętu 2,60 m

Maksymalny udźwig 1500 kg

Maksymalna prędkość jazdy 18,5 km/h

Maksymalna prędkość jazdy (opcja) 2 km/h


Skontaktuj się z nami! 

Potrzebujesz porady? Wypełnij formularz kontaktowy! Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe. 
Pozostałe artykuły z Banku wiedzy

Wózek widelcowy Vitoy (Visser)

Wózek widelcowy Vitoy został zaprojektowany z myślą o szkółkach kontenerowych w terenie otwartym. Zastosowanie dużych, pneumatycznych opon niskiego ciśnienia, z których każda jeździ po oddzielnym torze, zapobiega tworzeniu się kolein. To oraz niewielki ciężar wózka sprawia, że transport i rozstawianie doniczek jest łatwe i efektywne nawet na miękkich podłożach. Vitoy zbudowany jest na podstawie systemów Toyoty a zastosowane rozwiązania zapewniają operatorowi najlepszą ergonomię, zarówno w szklarni jak w szkółce.
Szukaj w Banku wiedzy 
Znajdź odpowiedzi na swoje pytanie w naszej bazie wiedzy. Ponad 500 artykułów napisanych przez naszych specjalistów.
Grzegorz Surman
Grzegorz Surman
Technical Sales Manager | 20 lipca 2023
Udostępnij artykuł
Wózek Vitoy
W poniższym artykule:

Sprawny transport z wózkiem Vitoy

Niezbędnym wyposażeniem takiego wózka jest widelec transportowy. Można nim pobrać od kilkudziesięciu do kilkuset doniczek jednocześnie w przygotowanym na stole buforowym rozstawie. Widelec transportowy posiada regulację rozstawu zębów, dzięki czemu jeden widelec może posłużyć do transportu kilku wielkości doniczek. Podwójny widelec transportowy umożliwia podwojenie wydajności transportu, gdyż za jednym razem możemy nabrać ze stołu buforowego 2 razy więcej doniczek niż przy pojedynczym widelcu.

Z kolei decydując się na widelec do rozstawiania roślin można w sposób całkowicie automatyczny pobierać i rozkładać doniczki w dowolnym rozstawie. Widelec posiada zęby wyposażone w łańcuchy, na które pobieramy rośliny ze stołu buforowego. Po przyjeździe na zagon lub do odpowiedniej nawy z komputera wybieramy żądany przez nas rozstaw doniczek. W trakcie cofania, łańcuchy z odpowiednią prędkością rozstawiają doniczki.

Aby móc pracować z widelcem do rozstawiania roślin, konieczne jest wyposażenie wózka widelcowego w komputer, który synchronizuje prędkość poruszania się wózka z prędkością łańcuchów na widelcu. Komputer może być również zainstalowany na większości wózków widłowych i transportowych dostępnych na rynku.

Wózek Vitoy posiada oryginalne części Toyoty, łącznie z mechanizmem sterującym. Wykorzystuje rozwiązania stosowane wcześniej w wózkach Toyota Tonero, sprawdzonych w wielu dziedzinach przemysłu. Zapewnia operatorowi najlepszą ergonomię, zarówno w szklarni jak w szkółce. Na każdym etapie projektowania wzięto pod uwagę jego potrzeby, od wsiadania i wysiadania po długie godziny pracy. Budowa kabiny umożliwia operatorowi wygodną pozycję, co w połączeniu z optymalnym rozstawem osi, zwiększa wydajność pracy.

Dodatkowe udogodnienia

  • łatwe wchodzenie i wychodzenie z kabiny, dzięki szerokiemu stopniowi i solidnemu uchwytowi
  • zwiększona powierzchnia podłogi umożliwiająca wygodną pozycję
  • komfortowe, regulowane siedzisko spełniające normy bezpieczeństwa
  • niższy poziom hałasu i wibracje
  • krótki promień skrętu (2,60 m)

Bezpieczeństwo

Wózek Vitoy został zaprojektowany dla największego bezpieczeństwa pracy. Zarówno operator jak i ładunek są chronione dzięki najbardziej zaawansowanym technologiom bezpieczeństwa. Możliwe jest dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa za pomocą zaawansowanego systemu sterowania jazdą, w którego skład wchodzą:
  • orientacyjna skala
  • kontrola prędkości i przyspieszenia z podniesionym ładunkiem
  • możliwość zaprogramowania maksymalnej prędkości jazdy.

Funkcjonalność

Wózek Vitoy został zaprojektowany z myślą o szkółkach kontenerowych w terenie otwartym. Zastosowanie dużych, pneumatycznych opon niskiego ciśnienia, z których każda jeździ po oddzielnym torze, zapobiega tworzeniu się kolein. To oraz niewielki ciężar wózka sprawia, że transport i rozstawianie doniczek jest łatwe i efektywne nawet na miękkich podłożach. Wózki Vitoy mają wszechstronne zastosowanie: transport doniczek i kontenerów, przenoszenie podłoża w big balach, załadunek i rozładunek samochodów ciężarowych.

Równowaga

Część wartości ekonomicznej środka trwałego determinowana jest przez koszty operacyjne w okresie eksploatacji produktu. Wózek Vitoy gwarantuje niskie koszty utrzymania, ponieważ:
  • jego pierwowzorem jest Toyota Tonero
  • wyprodukowany w bardzo wysokim standardzie
  • ma grube, metalowe panele boczne
  • ma wysokowydajne chłodzenie dla środowisk o wysokiej temperaturze lub intensywnego użytkowania
  • jest wyposażony w wodoodporne złącza
  • wyprodukowano go w całości z materiałów o wysokiej trwałości
  • sprawdzona jakość silników i skrzyni biegów firmy Toyota

Opcje

  • podwójne opony
  • zawór stabilizacyjny
  • akumulator
  • kontrola prędkości
  • pakiet Visser Plus
  • mini uchwyty na podłokietniku

Specyfikacja techniczna

Rodzaj silnika: Toyta 4Y LPG (benzynowy)

Silnik 2237 cc – 51hp (38 kW)

Standardowe wymiary dł. x szer. x wys.: 2690 × 2050 × 2250 mm

Promień skrętu 2,60 m

Maksymalny udźwig 1500 kg

Maksymalna prędkość jazdy 18,5 km/h

Maksymalna prędkość jazdy (opcja) 2 km/h


Rodzaj silnika: Toyota 1DZ-III Diesel

Silnik 2486 cc – 49hp (36 kW)

Standardowe wymiary dł. x szer. x wys. 2690 × 2050 × 2250 mm

Promień skrętu 2,60 m

Maksymalny udźwig 1500 kg

Maksymalna prędkość jazdy 18,5 km/h

Maksymalna prędkość jazdy (opcja) 2 km/h


Skontaktuj się z nami! 

Potrzebujesz porady? Wypełnij formularz kontaktowy! Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe. 
Grzegorz Surman
Pozostałe artykuły z Banku wiedzy
Transport wewnętrzny w ogrodnictwie
Wózek duński czy taśmociąg ogrodniczy? Sprawdź, jakie rozwiązanie będzie najskuteczniejszy do transportu na terenie Twojej szklarni!
Maty i płyty jezdne — sprawny transport w gospodarstwie
Maty i płyty jezdne to doskonałe rozwiązanie do szklarni, umożliwiające poruszanie się pojazdów. Sprawdź, jak dzięki nim możesz przyspieszyć pracę!